¡Hasta la victoria siempre!

søndag 9. januar 2011

Vero prøver lykken

Startet dagen med å gradvis livne til under den store, varme, doble gåsedundyna jeg fikk til jul. Det er søndag og jeg kunne ligge i senga mi så lenge jeg orket. Og det er jeg veldig flink til. Det er deilig å ligge i senga og nyte stillheten, uten å bli forstyrret. Hos meg er det ingen skrikerunge eller snorkende mann ved min side. Bare meg og stillheten og en stor, varm, dobbel gåsedundyne. 

Når jeg var klar til å gripe dagen, tuslet jeg inn i stuen og videre til kjøkkenet for å brygge meg herlig kaffe med bønner kjøpt på Starbuckskaféen på Arlanda.


Jeg gleder meg til Starbucks kommer til Norge. Kaffe on the go fra Narvesen er liksom ikke helt det samme. Har Starbucks planer om å etablere seg i Norge? Det må jeg finne ut av. 

Morgenkaffen er klar til å nytes

Ingen skiskyting på TV før kl. 15:25. Jeg trykket på powerknappen til Dellaptoppen min med en 10,2" skjerm, for å sjekke ut hva som skjer i Cyberspace. Hva gjør jeg med en 10,2" skjerm? En seriøs blogger som meg må vel kunne skryte på seg noe bedre enn det? Jo, faktisk! Jeg har en lekker iMac med 24" skjerm som kosta meg 16.309 kroner. Men den er ikke samarbeidsvillig for tiden, og etter iherdige forsøk på å blidgjøre den har jeg nesten gitt opp.

Jeg er flink med PCer. Det sa søstera mi høyt minst 4 ganger i går, da jeg var på besøk hos henne og holdt et foredrag om cookies, antivirusprogrammet Avira og defragmentering av harddisken. Men PC er PC og Mac er Mac. Og jeg har liten erfaring med troubleshooting av Macer. Jeg må bli flinkere til det. Nå venter jeg på at min gode venn og Epleekspert skal stikke innom en av de neste dagene og lære meg noen triks. Forhåpentligvis fikser han alle mine Epleproblemer.

Startsiden min på Dellen er Google. Og hva finner jeg der? Jo, en "Jeg prøver lykken"-knapp.


Ha! Google-søk eller Jeg prøver lykken. Valget var enkelt. Jeg skulle prøve lykken! Plutselig ble denne søndagen veldig spennende.

Så kom dilemmaet. Hva skulle jeg prøve lykken på?

Det første jeg tenkte var at en singel, barnløs kvinne som meg burde forsøke å få tak i en lekker hunk. En snill, lekker hunk selvfølgelig. Hunken være snill. I tillegg til intelligent, morsom, spontan, kreativ, kjekk, respektere meg, gi meg frihet og være latinsk, kanskje? Iallfall kunne snakke spansk, eller være villig til å lære seg det. Italiensk går til nøds. Og han må like paella.

Men så kom jeg på at jeg lå i senga under den varme, doble gåsedundyna for en liten halvtime siden og syntes det var deilig å nyte stillheten uten en snorkende mann ved min side.

Tankene fløy videre og ideene var mange. Da slo det meg. Hver bursdag og hver jul de siste 15 årene har det stått på toppen av ønskelista mi. En rød Jaguar. Veteran. Tenk å cruise rundt i Stavanger by med de sebramønstrede solbrillene mine i en rød Jaguar.

Señorita Vero med sebramønstrede solbriller

+

En rød Jaguar

=

LYKKE

Jeg trykket på "Jeg prøver lykken"-knappen, skrev Gratis rød Jaguar i søkefeltet og trykket Enter.

Resultatet ble:


Ingen kommentarer: